Sedan februari 2022 arbetar Susanne som projektledare i Malmö och arbetar också med vår kommunikation.
Genom hela sitt arbetsliv har kommunikation varit den röda tråden, och hon drivs av att skapa goda relationer och sammanhang där människor trivs och utvecklas tillsammans.
På fritiden fyller hon gärna dagarna med träning, körsång och tid med vänner. Hon älskar också att testa nya recept och att odla i sin trädgård.
Vad är bäst med ditt arbete?
Det är många saker som är bra; jag gillar att skapa bra relationer med de ungdomar jag träffar, att hitta elever som behöver en mentor och att se hur deras relation utvecklas. Relationerna med våra skolor, partners och volontärer är också väldigt givande! Arbetet är dessutom flexibelt och jag trivs med att jag kan styra över min egen tid.
Har du något minnesvärt ögonblick från jobbet som du vill dela?
Ett minnesvärt ögonblick var när en av mina ungdomar som har haft det ganska tufft, fick sin nya mentor. Han hade väntat på rätt mentor i mer än 8 månader och när jag äntligen hittade rätt person och att se dem på deras första träff och det kändes att de klickade. Det var fint.
Har du någon dold talang eller hobby som få känner till?
Jag har ingen dold talang men alla känner nog inte till att jag har haft eget företag och drivit en te- och kaffehandel. Innan jag flyttade ner till Skåne så hade jag en butik i gamla stan i Stockholm där jag köpte och sålde te och kaffe och under den här perioden så nördade jag ner mig i allt som har med kaffe och te att göra; sorter och kvaliteer, bästa bryggmetoderna, förvaring etc. Och jag kan idag inte köpa kaffe var som helst haha 🙂