Namn: Thomas Niklasson
Roll: Styrelseledamot
Vem är du?
Jag är VP Channel Product Sales & Marketing på EMEA Nederman. Jag är gift och har två tonårsflickor.
Varför har du engagerat dig i Drivkraft Malmö?
Drivkraft Malmö är ett fantastiskt initiativ som ger individen och familjen nya verktyg och stöd i sin önskan att uppnå sina mål. Det känns naturligt och hedrande att få bidra och delta i en fråga som är central – att barn och vuxna oavsett bakgrund får möjlighet att utveckla sin fulla potential och uppnå sina drömmar.
Varför är det viktigt för Malmö med något sådant här?
Drivkraft Malmö skapar möten mellan barn, ungdomar och vuxna. Mellan olika kulturer och bakgrunder. Mellan erfaren och oerfaren. Finns det något mer spännande och nyttigt? Jag är övertygad om att när människor möts skapar det ökad förståelse hos alla inblandade. Ökad förståelse minskar rädslor och skapar i förlängningen en bättre mix av kunskap och erfarenheter som vi i alla tänkbara situationer har nytta av och kan glädjas åt.